سیستم هیدرولیک


     مفهوم سیستم هیدرولیک، عبارت است از یک مدار بسته از یک سیال مایع محبوس، که با بهره گیری از قوانین سیالات مایع محبوس، قادر به ارسال قدرت و انجام کار می‌باشد. هدف یک سیستم هیدرولیک خاص ممکن است متفاوت باشد، اما همه سیستم های هیدرولیک از طریق یک مفهوم اولیه کار می‌کنند. سیستم های هیدرولیک که به سادگی تعریف می‌شوند، با استفاده از سیالی که تحت فشار است، کار می‌کنند و وظایف را انجام می‌دهند.

     یکی از قسمت های مهم و اساسی در لودر ، بلدوزر و گریدر های برند کترپیلار سیستم هیدرولیک آن میباشد و میتوان گفت تمام قسمت های دیگر تلاش میکنند تا این قسمت به بهترین شکل عمل بکند .

جک های هیدرولیک گریدر

گریدر های شرکت کترپیلار دارای جک های مختلف میباشد و هر کدام از این جک ها وظیفه خاص خودش را دارد .

CYLENDER LIFT : معروف به جک بالابر و محل قرار گیری آن طرفین گریدر است . وظیفه اصلی جک های بالابر در گریدر ها بالا و پایین کردن تیغه جک از سطح زمین میباشد .

CYLENDER BLADE : این مدل جک بسته به طراحی یا در وسط و پشت تیغه یا دوطرف تیغه قرار میگیرد و وظیفه آن تغییر زاویه تیغه به صورت عمودی است ، یعنی با استفاده از این جک تیغه ما بین زاویه 90 تا نهایتا 180 درجه ساعتگرد بالا و پایین میشود .

CYLENDER SIDESHIFT : یک جک دقیقا پشت تیغه میباشد که وظیفه باز و بسته شدن تیغه را به صورت عرضی دارد .


 


     اما همان طور که ذکر شد گریدر دارای جک های هیدرولیک متعدد میباشد و جک های بالا صرفا جک های مربوط به قسمت تیغه گریدر بود . ما در قسمت چرخ گریدر هم دو مدل جک داریم یکی از این جک ها که در دوطرف گریدر قرار گرفته است و صرفا هم مربوط به چرخ های جلو میباشد باعث چرحش چرخ های گریدر به سمت چپ و راست و دیگر جک موجود در چرخ هم باعث تغییر زاویه چرخ ها به صورت عمودی میشود.

اما در قسمت انتهایی گریدر ما SCARIFIER داریم به معنا شکافنده و بیشتر برای شخم زدن زمین را دارد و این بخش هم دارای جک میباشد.


جک های لودر

CYLENDER LIFT : به معنای جک بالابر در لودر که وظیفه آن همان طور که از اسمش مشخص است بالابردن باکت لودر است.

CYLENDER TILT : جک خالی کن در لودر میباشد که وظیفه پشت و رو کردن باکت برای خالی کردن آن میباشد . معمولا یکی است و به وسط باکت متصل است.


   


      البته در بین لودر های این شرکت یعنی کترپیلار هستن لودر های کوچکی که علاوه بر باکت جلویی ، پشت لودر هم دارای بیل یا SCARIFIER میباشد که آنها هم دارای جک های مختلف دیگر است .

بلدوزر ها هم مانند لودر ها دارای دوجک بالابر و خالی کن در قسمت جلو و بسته به طراحی و نوع استفاده هم جک های مختلفی در پشت آن میباشد.

     داخل هر جک هیدرولیک قطعات مختلفی مثل سیلندر جک ( پوسته جک ) ، شافت جک ، پیستون جک ، هد جک ، مهره جک ، لوازم جک اعمم از فیبری ، اورینگ ، پکینگ و… و قاشقی وجود دارد . مجموعه ما واردکننده تخصصی همه این موارد و قطعات میباشد و مارکی که شرکت ما با آن این قطعات را واردمیکند WORLD , SSP , CEJKIN , ITR , EVI , USP میباشد. اگر قصد خرید قطعات جک برای لودر ، بلدوزر و گریدر کاترپیلار خود دارید 

برای کسب اطلاعات بیشتر از موجودی قطعات با ما درتماس باشید یا شماره فنی قطعه مورد نظر خودرا جست و جو کنید.